Het is al een tijdje geleden dat ik onze avonturen heb opgeschreven. Het leven was in 2023 nogal avontuurlijk. Een understatement. Ons leven stond op zijn kop, maar we hebben de lichtpunten steeds weer gezocht en gevonden. En een van die heerlijke lichtpunten steeds maar weer was; de vakantie. Op vakantie kan je echt even helemaal uitschakelen en terug naar de basis.

En dat hebben we in de vele vakanties gedaan. Van kamperen zonder stroom tot genieten in een heerlijke bungalow met vrienden en familie om ons heen. En omdat ik het afgelopen jaar een bijzonder jaar vond en ik graag mijn vakanties opschrijf, vooral als het er zoveel zijn, strooi ik hier alvast een kleine samenvatting van mijn reisjaar 2023. Binnenkort zal ik wat meer informatie over de verschillende reisjes geven!

Januari

Tijdens de semesterferien, de vakantie die we aan het einde van het semester hebben, gingen we naar Nederland. In vakantiepark de Katjeskelder, van de Roompot, hadden we een huis gehuurd. Het is de perfecte plek omdat het dichtbij familie is en we iedereen kunnen ontvangen. Daarbij kan de hond mee en is het door lange boswandelingen echt een vakantie. Na deze vakantie gingen we in verband met het vijftig jarige huwelijk van mijn ouders met het hele gezin naar een ander Roompotpark, Klein Vink in Arcen. Het waren geweldige dagen!

Maart

Eind maart ging ik met vriendin Marianne naar Lissabon. We genoten van de stad, het heerlijke eten, de fijne hotelkamer en het concert van Robbie Williams. Lissabon is echt een geweldige stad en zo’n enorme aanrader als stedentrip.

Hemelvaart

Hemelvaart is de afgelopen twee jaar het startsein geweest van onze kampeervakanties. Ook dit jaar gingen we naar Gitzenweilerhof in Lindau. Het was wel erg nat en koud, maar omdat we deze dagen met vrienden doorbrachten, ook wel erg gezelig!

Pinksteren

Ik had na Hemelvaart de smaak te pakken en boekte gelijk voor Pinksteren een camping in Colmar. We hadden geluk met het weer en zonder stroom konden we prima een paar dagen doorbrengen. Op een ochtend kwamen we er alleen achter dat Jones, de hond, niet meer in de tent lag. Hij was gelukkig niet ver gekomen, we hadden alleen medelijden met de mensen die op een matrasje in de buitenlucht lagen.

Zomervakantie

Vorig jaar hebben we tien dagen genoten van kamperen aan het water. Dit jaar had ik een andere camping geboekt. Wat na een paar weken ellende thuis er goed en rustig uit zag. Dat was het ook. De camping was zo rustig en gezellig zoals op de website stond. Maar na 4 dagen kreeg ik de kriebels en was het mij te rustig. We besloten na een week te vertrekken en naar de camping van 2022 te gaan. En dat was een supergoede keuze. Wat hebben we een fantastische vakantie gehad, de rust die we nodig hadden en dat gaf ons weer vertrouwen om door te gaan.

September

Na de zomervakantie stonden we weer helemaal aan. Zoveel afspraken en geen weekend vrij. Of toch wel? Ineens konden we een weekend vrij maken, een weekend met mooi weer en dus togen we naar het bekende plekje aan de Walensee. Twee nachtjes aan het water. Wat een feest.

Oktober

Herfstvakantie duurt bij ons in Zwitserland altijd drie weken. Genoeg tijd om nog even de zon op te zoeken. Dat deden. We reden naar Zuid Frankrijk om daar vlak aan het strand, een minuut lopen, twee weken te genieten. De zon scheen, de zee was warm en we ontdekten vele nieuwe plekken in deze toch redelijk bekende omgeving voor ons.

December

We sluiten het jaar af met een bezoekje aan mijn ouders voor oud en nieuw. Avonturieren omdat we met zijn vijven bij mijn ouders in huis zaten. Het ging overigens echt meer dan goed! Wat was het gezellig om weer even tussen familie te zijn.

Ik kan niet wachten om dit jaar te beginnen met het uitschrijven van deze blogs en al onze avonturen!